صلاح الدین احمد لواسانی فرزند علی اصغر متولد سیزدهم مهر ماه 1338 در تهران نویسنده ، شاعر تحلیلگر و فعال سیاسی کار خود را از طفولیت در رادیو ایران آغاز و در سال 1351 عضو سازمان جوانان حزب ایران نوین گردید . در این دوران با وجود سن کم به عضویت در هیئت رئیسه انتخاب و تا اسفند ماه سال 1353 بفعالیت پرداخت. پس از آغاز کار حزب رستاخیز به عضویت دی هیئت رئیسه سازمان جوانان این حزب در آمد . او با شرکت در ترم های تابستانی حزب دموکرات مسیحی آلمان که برای رهبران سازمان جوانان این حزب برگزار می شد شرکت و در دوره های ..

 _ تشکیلات سازمان دهی حزبی 

_ تحلیل سیاسی

_ ساماندهی کمپین ها و متینگ های سیاسی

_ بررسی های آماری و سنجش افکار

_ تبدیل تهدید به فرصت 

به کسب دانش و تجربه پرداخت 

وی در حوزه های : روانشناسی ، جامعه شناسی ، کارگردانی ، علوم سیاسی _ فلسفه و تاریخ در کشور هند به کسب دانش پرداخته است

در حالیکه  از سال 1367 و پس از استعفا از رادیو ایران  تصمیم گرفت که به فعالیت های اقتصای و تجاری روی بیاورد. لذا عازم کشور هند گردید و پس از ششماه بررسی شرایط اقتصادی رو به رشد با خرید اولین کارخانه در زمینه تولید تجهیزات جراحی ارتوپدی . تولید و کار آفرینی را آغاز کرد.

_ تا سال 1390 جمعا پنج کارخانه در زمینه های مختلف تولید از جمله سازه هاب بادی .  سریس های جواهر بدل ،سنگ های نشکن مصنوعی و ... مشغول فعالیت بود

در سال 1390 پس از فروش اموالش در هند به مطالعه بر روی ظرفیت های تجاری و تولیدی در آفریقا تمرکز نمود و در سال 1393 سرمایه گزاری در تانزانیا را آغاز نمود

در اواخز سال 1396 با سپردن فعالیت های تجاری و اقتصادی در تانزانیا به مدیران ارشد شرکتش به ایران بازگشت و با توجه به دانش خود در تحلیل سیاسی شروع به آینده نگاری وقایع در حال وقوع ایران و جهان نمود

_ پیش بینی عدم موفقیت ترامپ در انتخابات سال 2021 اولین پیش بینی او با فاصله چهار ساله بود. او طی یک سلسله پست از دسامبر 2017 تا دسامبر 2021 وی بیش از بیست پست در مورد شکست قطعی ترامپ در صفحه اینستاگرام خود  منشتر نمود . که تمام این پست ها در هایلایت مربوط به شکست ترامپ موجود و در دسترس است.

_ موضوع مهم بعدی پیش بینی  پروژه آغاز عبور از روحانی  و منتج شدن آن به عبور از نظام جمهوری اسلامی را در 28 آدر 1396 منتشر و طی هشت پست تا 10 دیماه  در سال 1396 شکل گرفت ، و وقتی  قیام سراسری 10  دیماه در هشتاد شهر ایران بصورت بی سابقه اتفاق افتاد آ فروپاشی نظام کلید خورد. و حقانیت  آن تحلیل های پیش بینانه  آشکار شد.

حدود 80 پست آینده نگارانه  طی حوادث سال های  1397 ، 1398 ، 1399 ، 1400 و 1401  بدون کمترین خطا و اشتباه با فواصل زیاد از تاریخ اعلام پیش بینی ، تحقق یافت از جمله :

1 _ پیش بینی و انتشار  سقوط بورس در ده پست در فواصل مختلف 14 ماه پس از اولین اخطار اتفاق افتاد

2 _ در 30 تیر 1399 بصورت صریح و روشن در سه پست با فاصله یک سال اعلام نمودم که آینده ایران در اختیار زنان است .

3 _  در 26 شهریور 1401 شاهد آغاز انقلاب زن زندگی ازادی بودیم . که من پیش بینی آن را یک روز قبل از تشییع جنازه مهسا امینی در 25 شهریور امسال اعلام نمودم قبل از انکه جنازی دختر ایران به

شهرش برسد و آتش به خرمن جمهوری اسلامی بزند 

نتیجه این فعالیت شامل بیش بینانه  تا امروز  حدود نود پیش بینی بوقوع پیوسته است.

برخی  دیگر از نمونه های مهم این پیش بینی ها 

_ سقوط ارزش  رمز ارزها بصورت خاص بیت کویین زمانی که ارزش  64 هزار دلار را ثبت نموده بود.

_ سقوط ارزش ریال در مقابل دلار و طلا

_ پیش بینی  آغاز و سر انجام جنبش ( زن زندگی آزادی )

بخش های تازه تر  این تحلیل های پیش بینانه  است .

در آذر ماه 1401 و با توجه به عدم بلوغ و سازمان یافتگی سیاسی اپوزیسیون خارجی  و عدم وجود احزاب سیاسی قدرتمند داخل و  و با تعهد به تفکرات دبیرکل اسبق حزب ایران نوین  مرحوم امیر عباس هویدا تصمیم به احیای این حزب گرفت پس با گرد آوری چندی از افراد صاحب خرد و اندیشه در حوزه های مختلف ضمن اعلام باز تاسیس حزب ایران نوین و تدوین اساسنامه و مرام نامه  جدید آن ، فعالیت اولیه برای عضو گیری و سازماندهی را در تاریخ 18 دسامبر 2022 را غاز نمود.   

 


موضوعات مرتبط: دببران کل

تاريخ : سه شنبه 8 دی 1401 | 6:46 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

امیرعبّاس هویدا (۲۸بهمن ۱۲۹۷ – ۱۸ فروردین ۱۳۵۸ سیاستمدار ایرانی بود. او در زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی به مدت ۱۲ سال و شش ماه نخست‌وزیر ایران بود که این طولانی‌ترین مدت نخست‌وزیری در تاریخ ایران است .

هویدا فرزند حبیب‌الله عین‌الملک، سفیر ایران در لبنان، بود و به همین دلیل کودکی و نوجوانی‌اش در کشور لبنان سپری شد. او پس از تحصیل در مدرسه فرانسوی بیروت برای ادامه تحصیل به اروپا رفت و پس از دریافت مدرک در رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد بروکسل به ایران بازگشت. او چند ماه پس از بازگشت به ایران وارد دانشکده افسری شد و هشت ماه بعد در سال ۱۳۲۲ درخواستش برای کار در وزارت خارجه پذیرفته شد. هویدا در مرداد ۱۳۲۴ به عنوان وابسته سفارت راهی فرانسه و مدتی بعد آلمان شد. او در سال ۱۳۲۹ به ایران بازگشت و در دوره وزارت عبدالله انتظام به سمت منشی وزیر خارجه منصوب شد. او چند ماه بعد به خدمت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درآمد و پنج سال را در این سازمان کار کرد. در ۱۳۳۵، او در سفارت ایران در ترکیه مشغول به کار شد و سرانجام مدتی بعد از انتصاب سرلشکر حسن ارفع به سفارت ایران در ترکیه به تهران منتقل شد.

هویدا پس از انتقال به تهران در شرکت ملی نفت مشغول به کار شد و مراتب ترقی را به سرعت طی کرد و در ۱۳۳۷ عضو هیئت مدیره این شرکت شد. او در سال ۱۳۴۲ به وزیر دارایی منصوب شد و پس از اینکه نخست‌وزیر وقت، حسنعلی منصور، توسط فداییان اسلام ترور شد، هویدا از سوی شاه مسئولیت تشکیل کابینه یافت و به نخست‌وزیری رسید. او نزدیک به ۱۳ سال در این جایگاه باقی ماند تا اینکه در مرداد سال ۱۳۵۶ از سمت خود برکنار و به وزارت دربار منصوب شد. با شدت یافتن تظاهرات علیه حکومت پهلوی شاه در تلاش برای آرام کردن اوضاع دستور به بازداشت هویدا داد.

به دنبال انقلاب ۱۳۵۷، هویدا خود را به انقلابیون تسلیم کرد و در دادگاه‌های اسلامی حاضر شد. اتهامات او «افساد فی الارض» و «محاربه با خدا» بود و توسط صادق خلخالی به اعدام محکوم شد. اما پیش از اجرای حکم و در زمان تنفس دادگاه توسط یک روحانی به ضرب گلوله کشته شد. قاتل او نامعلوم استجسد هویدا سه ماه در سردخانه نگهداری و بعد از آن به صورت گمنام به خاک سپرده شد.

 


موضوعات مرتبط: دببران کل

تاريخ : شنبه 10 دی 1401 | 17:24 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

حسنعلی منصور فرزند علی منصور وزیر و نخست‌وزیر عصر پهلوی) و نوهٔ دختری حسن رئیس ظهیرالملک (حکمران و دولتمرد عصر قاجار و پهلویبود. او در اردیبهشت ۱۳۰۲ چشم به جهان گشود و پس از پایان دوران تحصیل در دبیرستان فیروز بهرام، مدرک لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

او پس از یک ازدواج ناموفق، با فریده امامی نوهٔ دختریِ وثوق الدوله ازدواج کرد و با خانواده‌های متنفذ وثوق، قوام و امینی هم نسبت خانوادگی پیدا کرد.

وی کار دولتی خود را در سال ۱۳۲۴ در وزارت امور خارجه آغاز کرد و در میانه دهه ۲۰ گروهی از دوستان خود را از سفارتخانه‌های عمدتاً اروپایی گرد خود جمع کرد که در بین آنها امیر عباس هویدا هم حضور داشت. منصور در میانه دهه ۳۰ و او با ایده‌ها و طرح‌هایی برای نجات وضعیت اقتصادی ایران در رأس شورای‌عالی اقتصاد قرار گرفت. همین ستاد جرقه آغاز محفلی شد با عنوان «کانون مترقی ایران» که متشکل از گروهی از جوانان تحصیل‌کرده بود که پشت سد رجال قدیمی در مناصب دولتی قرار داشتند. جوانانی عمدتاً ضدکمونیست که برخلاف جریان اصلی روشنفکری، طرفدار سلطنت بودند. آنها اعتقاد داشتند که باید با تغییر ساختار و سیستم، خود درون دولت قرار بگیرند و با اجرای سیاست‌های اصلاحی، وضعیت کنونی را به نفع خود و جریانی که در آن قرار دارند، اصلاح کنند

منصور و گروهش در میانه دولت‌های مستعجل و عمدتاً ناکارآمد دهه ۳۰ حضور داشتند و خود را طرفدار تغییر نشان می‌دادند. با حضور کندی در کاخ سفید آمریکا و گزارش‌های سازمان سیا مبنی بر ضرورت تغییر در ایران، فشار برای اصلاحات در کشور را بیشتر کرد و بر رونق کار آنها افزود. گرچه دولت امینی مأمور به این کار شد اما با شکست سیاست‌های امینی، عملاً عرصه برای حضور تیم کانون مترقی مهیا شد به‌صورتی که در دولت اسدالله علم، برخی از این جوانان و ستاره‌های بعدی این کانون به وزارت رسیدند. حضور کانون مترقی در ارکان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به‌صورتی درآمد که در انتخابات سال ۱۳۴۲ مجلس شورای ملی، عملاً بیشترین کرسی‌های مجلس توسط اعضای کانون مترقی که حالا به حزب ایران نوین تبدیل شده بود تصاحب شد و همین زمینه اصلی برای انتخاب حسنعلی منصور در ۴۰ سالگی به‌عنوان نخست‌وزیر گردید.

در روز یکم بهمن ۱۳۴۳، حسنعلی منصور که نخست‌وزیر وقت ایران بود، در مقابل مجلس شورای ملی توسط محمد بخارایی، از اعضاء موتلفه اسلامی و از نزدیکان نواب صفوی ترور شد.] حسنعلی منصور پس از چند عمل جراحی در بیمارستان پارس تهران درگذشت و پیکرش را با تشریفات ویژه در آرامگاه رضا شاه در شهر ری به خاک سپردند. پس از انقلاب، آرامگاه‌های رضا شاه و پنجاه تن از وابستگان حکومت پهلوی از جمله حسنعلی منصور به دستور صادق خلخالی خراب شدند.

اسدالله لاجوردی که در ترور حسنعلی منصور نقشی بر عهده داشت، بازداشت و نهایتاً به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.


موضوعات مرتبط: دببران کل

تاريخ : شنبه 10 دی 1401 | 12:49 | نویسنده : روابط عمومی حزب |
صفحه قبل 1 صفحه بعد